Obchodní podmínky

..fyzické osoby Jan Gruber – Braun lítá  se sídlem: Dřínová 1647, 666 01 Tišnov, IČ: 07090633 upravující podmínky poskytování vyhlídkových letů balonem.

Všeobecné obchodní podmínky se řídí zákonem č40/1964 Sb. A č. 49/1997 Sb. Poskytovatelem vyhlídkového letu balonem, dále jako „služba“, „let“ je Jan Gruber – Braun lítá . Dále označován jako „provozovatel“. Objednatel služby, případně třetí osoba, která bude čerpat služby je dále označován jako „zákazník“.

  1. Je-li smlouva uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku (pomocí internetové sítě). Považuje se za návrh k uzavření smlouvy vyplnění formuláře zákazníkem na webových stránkách provozovatele. Za potvrzení návrhu smlouvy je považováno sdělení (prostřednictvím emailu) provozovatelem, v němž potvrzuje přijetí vyplněného formuláře. Smlouva je uzavřena přijetím emailu zákazníkem. Je-li smlouva uzavřena za fyzické přítomnosti Poskytovatele a Objednatele, považuje se smlouva za uzavřenou okamžikem předání letenky.
  2. Předmětem služby je vyhlídkový let balonem daný typem letenky, daný typ letenky s jejím podrobným popisem je na stránkách poskytovatele braunlita.cz. Mimo letu balonem služba zahrnuje rovněž pojištění zákazníka, odvoz na místo startu, dárkový certifikát po letu a přípitek. U specifikovaných typů letenek rovněž občerstvení.
  3. Platnost letenky je defacto neomezená. Základní platnost je 1 rok a jde dále prodlužovat o dalšího půl roku donekonečna. Vždy ji však prodlužujte nejpozději měsíc před skončením aktuální platnosti.
  4. Termíny letů v nabízených lokalitách je povinen zákazník sledovat na webových stránkách provozovatele, případně se na ně informovat telefonicky. Při rezervaci je zákazník povinen uvádět pravdivé údaje (jméno, příjmení, kontaktní údaje, hmotnost). O uskutečněné rezervaci termínu letu je klient informován formou e-mailu (pokud je uveden). 
  5. Potvrzení letu a času setkání na místě startu je zákazníkovi oznámeno nejpozději tři hodiny před termínem letu. V případě nepřiznivých podmínek pro let se let ruší a bude navrhnut nový termín. Zákazník je povinen dodržet čas setkání, viz bod 9.
  6. Odložení letu z důvodu nevhodného počasí není důvodem k odstoupení od smlouvy. Jestliže klient trvá na odstoupení od smlouvy po zrušení letu z tohoto důvodu, bude účtován storno poplatek ve výši 30% z původní ceny letenky. Storno poplatek je platný i pro jiné důvody odstoupení klienta od smlouvy
  7. Místo startu 
    • U vyhlídkových letů premium (všední dny večer a víkendy) si zákazník vybírá místo startu v rezervačním systému spolu s termínem.
    • U vyhlídkových letů ve všední den ráno (dříve economy) si zákazník vybírá z termínů pouze ve všední dny ráno a to v lokalitě, jakou mu určí provozovatel (Pernštejn, Brno, Tišnov). Provozovatel může lokalitu do 12 hodin před letem změnit, zákazník je povinen tuto změnu akceptovat.
    • U Soukromých letů si místo startu lze volit individuálně do vzdálenosti 70 km od sídla provozovatele (Tišnov). Místo musí splňovat podmínky pro bezpečný vzlet a zákazník musí zajistit povolení odstartovat v případě, že není pozemek jeho majetkem. Zákazník bere na vědomí, že velitel balonu je oprávněn změnit individuální místo startu navrženého zákazníkem,
      pokud je toto místo nevhodné nebo nebezpečné pro vzlet balonu.
  8. Platnou letenkou, respektive jejím číslem se musí provozovateli před letem prokázat každý zákazník. Letenka se nepovažuje za platnou, dokud nedojde k jejímu úplnému zaplacení.
  9. Nedostavení se k letu bez omluvy v avizovaný čas srazu před letem letenka pozbývá platnost a považuje se za odletěnou.
  10. Změnit termín letu může zákazník bezplatně do 24 hodin před termínem letu a to výhradně
    telefonicky. V případě pozdějšího zrušení provozovatel považuje let za uskutečněný.
  11. Dobu trvání letu (standardně 60 minut) je Velitel balónu oprávněn zkrátit, pokud je k tomu z
    technických, meteorologických či provozních důvodů donucen. V případě zkrácení letu na méně než 30 minut má zákazník právo na jeho opakování. Při opakování letu neodpovídá provozovatel za
    případnou škodu, ušlý zisk či další náklady, které tím na straně zákazníka vznikly.
  12. Změna termínu provozovatelem – Pokud se na daný termín vypsaného Veřejného letu (tj. u letenek Vyhlídkový let) nepřihlásí dostatečný počet osob (dodržení minimální vzletové hmotnosti), poskytovatel termín letu zruší a klientům bude nabídnut další termín.
  13. Mladiství do 18 let se mohou letu zúčastnit pouze se souhlasem svého zákonného zástupce. Do 15
    let věku je pak nutný doprovod dospělé osoby, která za dítě v průběhu celé akce odpovídá. Z
    bezpečnostních důvodů jsou z letu vyloučeny těhotné ženy, děti do výšky 1,25 m a osoby, které
    nemohou během celého letu stát.
  14. Hmotnost nad 100 kg je zákazník povinen dopředu oznámit telefonicky provozovateli, který bude
    vyžadovat palivový příplatek v ceně 50 % letenky. Případně části ceny letenky přepočítané na jednu
    osobu v případě letenky platné pro více osob.
  15. Pořizování fotografického a filmového záznamu je povoleno pouze pro vlastní potřebu. Za
    fotoaparáty, kamery nebo jiné osobní předměty zákazníka provozovatel nemůže převzít žádné
    ručení. Vezme-li cestující nějaké osobní předměty s sebou, pak je sám odpovědný za jejich
    bezpečné opatrování během celého letu balónu, včetně fáze přípravy, startu a přistání, jakož i
    během jízdy autem na místo startu a z místa přistání zpět na místo setkání. Za poškození a zranění
    způsobená přístroji některého ze zákazníků ručí zákazník, který veze tyto přístroje s sebou.
  16. Oblečení zákazníka může být během letu znečištěno.
  17. Při přípravě na start, při startu samotném, během letu a při přistání je zákazník povinen dbát
    pokynů pilota nebo pomocného personálu provozovatele. Společnost nepřebírá zodpovědnost za
    škody vzniklé na zdraví či majetku pasažéra vzniklé nezodpovědným či nebezpečným jednáním
    zákazníka nebo jeho nerespektováním pokynů velitele letadla.
  18. Všechny škody a zranění vzniklá v důsledku letu musí být neprodleně oznámeny pilotovi nebo
    provozovateli, který o nich sepíše zápis. V opačném případě nebude brán na tyto události zřetel.
  19. Kouření v balónu a v jeho blízkosti do 30 m je zakázáno.
  20. Zákazník souhlasí se zveřejněním fotografií z letu, na kterých je nahodile vyfocen. A to na webových stránkách provozovatele www.braunlita.cz, Instagramu a Facebooku @Braunlita, na Youtube kanále provozovatele. Pokud nesouhlasí, sdělí to zástupci společnosti před nástupem do balonu. Ten zajistí, aby ke zveřejnění nedošlo.
  21. Vyloučit z letu osoby pod vlivem alkoholu či drog má právo Velitel balónu bez možnosti náhrady letenky.
  22. Všechny škody a zranění vzniklá v důsledku letu musí být neprodleně oznámeny pilotovi nebo provozovateli, který o nich sepíše zápis. V opačném případě nebude brán na tyto události zřetel.

Odstoupení od smlouvy

Do 14 dnů Vám vrátíme peníze, jak je dáno zákonem. Pokud si to rozmyslíte později, tak vězte, že letenka není vázaná na jméno a má neomezenou platnost, můžete ji tedy bez problému prodat / darovat komukoli dále. Pokud ani to nepůjde, zkuste zavolat. A níže to máte v právnické řeči kompletně vše, na co máte ze zákona nárok:

  1. Zákazník – Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu nebo jiného prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od uzavření Smlouvy, pokud se jedná o smlouvu o poskytování služeb. V případě, kdy je předmětem Smlouvy dodání zboží (např. Dárkového poukazu), pak běží lhůta ode dne doručení zboží.
  2. Zákazník není oprávněn odstoupit v případech, kdy:
    • se Zážitek uskutečnil ještě před uplynutím lhůty k odstoupení od Smlouvy s výslovným souhlasem Zákazníka; za tento souhlas se splněním služeb před skončením lhůty pro odstoupení se považuje provedení rezervace Zážitku s termínem konání před skončením lhůty k odstoupení od Smlouvy;
    • bylo zboží nebo služby upraveny podle Zákazníkova přání, pro jeho nebo pro Účastníkovu osobu, například pokud si Zákazník objedná individuálně upravený Dárkový poukaz nebo Poukaz na Zážitek;
    • je předmětem Smlouvy audio nebo video nahrávka nebo počítačový program, pokud Zákazník porušil originální a zapečetěný obal;
    • byl Zákazníkovi dodán digitální obsah, který není na hmotném nosiči, a Zákazník souhlasil s jeho dodáním před uplynutím lhůty k odstoupení od Smlouvy; tento souhlas uděluje Zákazník při uzavírání Smlouvy;
    • je předmětem Smlouvy dodání novin, periodik nebo časopisů;
    • je předmětem Zážitku koupě zboží nebo produktů, které podléhají rychlé zkáze, např. pro domácí degustaci.

Reklamace a mimosoudní řešení sporů

Jak dokládá naše absolutní hodnocení na googlu a firmy.cz, z letu balonem jsou naši pasažéři nadšení a my děláme všechno proto, aby byl Váš zážitek bezchybný. Kdyby se Vám něco nelíbilo, prosím, vyřešme to na místě domluvou. Jsem si jist, že najdeme řešení.
Protože to tu ale mít musíme, níže najdete i oficiální cestu, jak služby u nás reklamovat a případně mimosoudně řešit veškeré spory:

  1. Účastník nebo Zákazník zašle reklamaci e-mailem nebo písemně na adresu v kontaktech. K reklamaci je účastník povinen uvést kontaktní údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace spolu s prokázáním uzavření smlouvy (doklad o zaplacení apod.)
  2. Při uplatnění reklamace zašleme reklamujícímu elektronické potvrzení, ve kterém uvedeme veškeré údaje o reklamaci. Vadu musí reklamující vytknout do dvou měsíců od převzetí plnění (konání letu).
  3. Reklamující může dle své volby požadovat u vady, která je odstranitelná dodáním chybějící služby nebo přiměřenou slevu.
  4. U neodstranitelné vady má reklamující právo na slevu z ceny anebo na vrácení ceny na základě odstoupení od Smlouvy, kdy Zákazník výslovně souhlasí s tím, že Účastník je oprávněn požadovat vrácení Ceny na svůj vlastní účet a pro tyto účely na něj postupuje práva z vadného plnění a Účastník s tím rovněž souhlasí a bere na vědomí, že je oprávněn reklamovat poskytnutý let sám.
  5. V případě, kdy prokážeme, že reklamující o vadě na letu balonem věděl nebo ji sám způsobil, nejsme povinni jeho nároku vyhovět.
  6. Reklamující není oprávněn reklamovat let z důvodu, pro který byl zlevněn.
  7. Vaši reklamaci a vadu vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se s Vámi nedohodneme jinak.
  8. Reklamující, který je Spotřebitel, má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených na uplatnění reklamace. Je však nezbytné toto právo uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, jinak mu toto právo nemusí být přiznáno.

Pokud je zákazník nebo Účastník Spotřebitel, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail: adr@coi.cz, web: www.adr.coi.cz). Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s Jan Gruber – Braun lítá vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u nás poprvé. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

Neradi objednáváte po internetu? Nejste si jistí jaký let vybrat?

Napište mi na sebe kontakt. Objednávku s Vámi po konzultaci můžu vytvořit po telefonu.

Nejste ji pořád jistí, jestli do toho jít? Nevadí, rád s Vámi proberu, poradím a dovysvětlím vše, co vás napadne.